Friday 9 January 2009

kisah baju nikah saya

semalam saya ambik EL sbb uruskan personal thing...then by afternoon saya dan shidi pun decide la nak cari baju nikah. saya x plan nak tempah baju nikah sbb bagi saya ia adalah satu pembaziran sbb cuma pakai sekali je...tapi ada sesetengah orang suka tempah rather than rent atas sebab-sebab tertentu cth nya tuk kenangan di hari tua.but not me...hehehe. Sebenarnya sudah agak lama la( lama ke? rasanya baru je by dec plan..hehhehe) saya ni hunting for baju nikah, kalo ikutkan memang la majlis saya lama lagi on may (insyaallah on 01 ) tapi disebabkan saya dan parents jenis yang bz memanjang so kena la survey awal..

citer -citer pasal baju nikah saya ni kan..semalam pergi la survey kat bangi.ada satu butik ni agak baru, saja la nak survey. Butik ni kat tingkat 3 penat naik tangga ..ketuk2 x bukak, nak tekan lonceng x de kat situ...kat pintu tulis open then tunggu- tunggu x sapa yang bukak saya pun turun la...shidi cakap tu mesti malas nak keja sbb bukan butik dia cuma keja jagakan butik orang...kalo sendiri punya mesti jaga baik punya...memang betul cakap tunang saya sbb pas kami turun dan masuk keta saya nampak satu pompuan usha - usha kat tingkap...eee bodoh la x nak business ke..sengal macam gamps je...kepada sesapa yang nak g survey butik kat bangi jgn g kat butik ni, kat area bagunan baru selepas shell pas trafic light kat area warta. (jahatnya aku!!! )

then kami pun g la butik kat kompleks diamond ni...butIk ni selalu gak la masuk mag persona pengantin..masa kat pintu je sebelum melangkah masuk butik ni saya dah terjatuh pandang pertama kat satu baju ni..ooo so sweets...masuk - masuk je terus pergi kat baju tu ..(boleh plak ?)
saya cakap la nak cari baju nikah pastu mamat lembut ni pun assist la saya dan en tunang. i tell you the service yang dia bagi memang best and tip top la...siap bagi saya try lagi baju..ada sesetengah butik mana nak bagi kita try kalo x bayar deposit @ konfirm nak ambik kat diorang...tapi ni memag lain sekali. citer punya citer tunang saya pun berkenan baju tu, then mintak saya jadikan baju tu untuk baju bertandang kat rumah dia.lagipun tuk majlis bertandang kami x cari lagi baju..kalo ikutkan memang saya nak baju tu tuk nikah tapi tunang saya suka la plak baju tu kalo kami pakai tuk rumah dia time bertandang. Pakej dia memag ok la consider flaksibel harganya..then we all pun pay la deposit tuk book tarikh . saya siap ambik gambar lagi tuk tunjuk kat mak and my sis...they all kata memag sweets..suka kita :)
wed planner ni ada la tunjuk satu lagi baju tuk nikah tapi kita rasa to seksi la nak pakai...lagipun nak pakai depan tok kadi, nanti tak senonoh la plak kan lagipun saya ni bertudung..

delima sekarang adalah nak ari baju nikah...still x setlle lagi...how? kena la survey lagi...todd semua ni akan settle cepat and then leh wat benda lain...terpaksa la cari lagi....penat la

7 comments:

  1. Wah besttt yea jejalan cari baju tuk wedding~ biler la my turn ek~ lama yea~

    ReplyDelete
  2. asna: memag best tapi penat sbb kena spent masa agak lama la asna...awak bila lagi ek?

    ReplyDelete
  3. lambat lagi~ tahun nie abg asna dlu~ uhuk

    ReplyDelete
  4. xpe kalo lama lagi leh saling mengenali hati budi kan...
    take time :)

    ReplyDelete
  5. awk..
    blog skrg better sket dr td
    tp still ade kotak2 photobucket..
    maybe kene remove yg tu..
    bru dpt bace entry ni..
    kotak cbox pun sy xjumpe da
    :D

    ReplyDelete
  6. kite memag ada problem la dgn entry aku ni...
    x tau napa..penat dah adjust last - last jadi mcm ni...kena stay ptg ni kat office nak adjust layout mangkuk ni...tension aku!!!

    ReplyDelete
  7. Salam Ladymilk,

    Letakla gmbr baju tu. :)

    ReplyDelete