Friday 20 November 2009

subjektifnya perasaan itu..










rindu sangat kat abg gaban ni :)





arini dh jumaat, seperti biasa bila jumaat dtg aku la manusia yang paling gumbira. aku percaya bukan aku shaja, member2 yang lain pun sama yang mana berjauhan dgn en suami @ isteri.
sekarang ni status kami sbg PJJ memerlukan kami banyak bekorban, dari semua segi.
berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya..ceyyyy


kadang2 aku rasa sunyi, bosan, sedih bila aku duk sorang2, sbbnya aku akan terkenang abg gaban aku. ...dh mkn ke dia?...sihat ke dia?...ok tak hari dia?
kalo dulu, waktu kami duk bersama jalani kehidupan rmh tangga pas balik kerja kami akan minum petang bersama sambil tnya keadaan diri masing2, tapi sekarang elek.
cuma sms,mms, ym, video call untuk mengubat rindu.




kami cuma sempat jalani 3 bulan alam rumahtangga sblm kami dipisahkan sbb kerja. aku akui aku sangat rindu moment alam rumahtangga - pergi dan balik kerja berjemput, memasak, mengemas & membasuh bersama, bergaduh mesra dll. tapi kini semua kena wat sendiri, aku dan suami.

Sebenarnya PJJ ni dh lalui sejak zaman bercinta lagi..masa degree aku kat Pnang dia kat Srawak, masa tunang aku kat KL kerja dia kat Terengganu and now,again sekali lagi kami di uji berjauhan. Dh bosan okehhhhhhh!!!
nasib ko la labu..parents pun tak tau nk ckp apa....katanya kalo mcm ni mcmana nk wat baby? huhu..kami pun xde jawapannya mak!



tapi yang syoknya bila duk jauh ni selalu di manja suami tau! bukan itu shaja parents caring kite lebih dari biasa..terharu aku :)
kalo citer bab rindu........x terkata okehhhh!!!

wekend kalo suami balik x pernahnya la kami nk lekat kat rumah..celik je mata mcm2 plan menanti kami. kalo kua dari pagi tengah mlm baru nmpak muka kat rumah. keluarga aku dan mertua dh paham dgn perangai kami so diam je la, nak wat mcmana cinta jauh












yan + aki cograts dpt tukar balik semenanjung :)






3 comments:

  1. adatlah, tak semua pasangan suami isteri dapat hidup mcm orang lain. kalaulah satu hari i kena posting jauh2, haruuuu mak!

    ReplyDelete
  2. berdoa la farah mintak di jauhkan...

    ReplyDelete
  3. hye.. saje singgah... ada baiknya duduk berjauhan... selalu rindu..

    ReplyDelete