Tuesday 14 April 2009

angan - angan @ kenyataan ?

entri kali ni citer pasal en tunang aku...bukan nk mengumpat @ mengata bakal suami aku ni...cuma nak share citer kat korang semua...
tunang aku ni minat menungang...tapi dia bukan la mat rempit ek!
sejak dulu lagi semenjak sekolah...kalo dulu time sekolah xde motor, orang ckp x mampu lagi so dia pun menunggang la beskal ( ni murah sikit !)...beskal BMX...memang dia minat giler xtreame game!

ingat lagi masa kami muda remaja dulu aku selalu menemani dia kalo beriadah untuk main beskal BMX...aku la peneman setia..sanggup pas habis class tution lari ke gelanggang bola keranjang tuk teman dia..dulu kemudahan tuk play xtreame games x banyak lagi so gelanggang bola keranjang la tempatnya untuk dia pulun...tapi sekarang ni hobi tu dh lama dia tinggalkan semenjak kami study kat U..one of reason sbb x de masa sbb sibuk study!

sekarang ni, minat dia dh beralih arah tuk menunggang superbike! setiap kali balik keja kalo ternampak superbike lalu depan mata akan di ulanglah harapan, cita-cita dan angan-angannya tuk memiliki sebuah superbike! aku ni jenis supportive..so aku sokong je la selagi ia x jejaskan keselamatan..kadang-kadang sampai berbuih la telinga aku ni dengar ungkapan yang sama setiap hari dari mulut dia..aku kesian kat dia sbb cita-cita tuk memiliki sebuah superbike x kesampaian lagi..aku selalu bertanya kat dia " adakah sbb dia ingin mengahwini aku then terpaksa tangguhkan dulu cita-citannya?" ...

semalam la paling ketara dia meluahkan cita-citanya sbb semlam masa dia jemput aku kt tempat keja dia parking moto dia kat sebelah superbike...makin tebakar la dia...tup-tup bila aku turun rupanya tuan punya superbike tu one of my officemate..sebenarnya tunang aku ni dh lama nk memiliki sebuah superbike tapi blum kesampaian..InsyaAllah selepas kami kawen nanti..aku selalu ingatkan dia rezeki ada di mana-mana, mungkin rezeki tu selepas kami kawen!
sekiranya aku punya wang yang banyak aku ingin sekali menghadiahkan dia superbike for his next besday!...adakah ia mustahil?!


p/s yayang, laling akan sentiasa sokong yayang :)

2 comments:

  1. yup..smlah cam tunang cik comel...huhuhu...cian gak..kekdg tuh...

    ReplyDelete
  2. naniey: ye la wak...kalo kita ni jutawan kita nak je belikan dia sebijik!
    harap2 adalah rezeki dia :)

    ReplyDelete