Tuesday 17 March 2009

kesiannya...

last wekend after work, aku dgn tunang g confirm artwork for our wedding card ...almost done, everything dah konfirm so mybe by this week mereka akan kol tuk collect the card. so by early of april dah leh aku fly the card...ermmm x sabar rasanya..

selepas selesai semunya, kami pun pulang...masa nak turun tangga ada seorang mat arab ni (mybe student kat ukm) meminta bantuan dari kami. mulanya aku mcm takut2 gak yela, mcm2 dengar citer pasal mat arab sekarang ni, mcm pukau duit orang la, perkosa la dan mcm2 lagi la, x reti nak sebut! ..ni dah melalut ni...mat arab tu perlukan bantuan kami untuk wdrw duit dia kat ATM mesin. dia x reti nak pakai. kami ajar la dia...dia ckp, dia x leh nak kuarkan duit...pas check rupanya duit dia x mencukupi untuk di keluarkan...lepas bagi tau duit x mencukupi muka dia nampak kesian...mesti dia perlukan duit, entah tuk mkn ke, beli buku ke @ bayar sewa rumah..

aku pun beritahu la kat tunang aku..." kesian kan awak, x dapat bayangkan kalo kite study kat o/seas then x de duit nak mkn..."
en tunang..." kalo saya mcm tu, mcmana? "
dengan yakin aku menjawab " kalo awak saya kan membantu sedaya mungkin..mana bisa aku biarkan orang yang ku sayang dlm kesusahan..."

kalo la aku banyak duit time tu mesti aku tolong...tapi aku pun kokak sbb nak kawen...cuma bantuan yang terdaya time adalah tolong check balance dia kat ATM mesin..sabar la ek pak arab :P

5 comments:

  1. Hoyehhh!!! nak dapat kad hoyehhh~!!!
    ha ha ha jgn dilupekan adinda kamo y tersyg nie ek hehhe

    ReplyDelete
  2. asna cute: jgn risau akak will hanta kad kat awak..ada facebook x? nanti leh add awak kat fb :)

    ReplyDelete
  3. siannya pak arab tu shada ;)

    ReplyDelete
  4. yienjr: tu la awak memang sian, nak tolong tapi takut2..kalo btl la dia student dan dalm kesusahan memang sian giler..

    naniey : kte cuma mampu tengok and tolong mana yang terdaya..sian dia :(

    ReplyDelete