Wednesday, 6 January 2010

macam - macam ragam

2010 dh menjelma.
minggu ni dh start seisi persekolahan.
masa aku tgok TV pasal budak2 yang baru masuk sekolah
aku rasa sangat la kelakar.
yang mana menangis, menyorok bawah meja, teruja.
terdekeh2 aku satu family.


rupanya benda2 tu berlaku jugak kat anak buah aku.
smlm merupakan hari pertama dia masuk tadika.
bila mama dia nk balik punya la takut.
menangis, siap nk terkencing2 lagi.
harap muka je brutal ko iman!
macam2 karenah anak kecil ni.


aku pun teringat la zmn masa study kat U dulu.
masa tu 1st time duk jauh dgn parents.
bila selesai seisi pendaftaran, dan diorang semua
nk balik, aku punya la menangis mcm org mati laki!
so aku x leh nk gelak lebih2 nanti kena perli dgn diorang.





sambutan thn baru aku biasa shaja.
part paling bes dpt jmpa shidi.
sanggup ni turun JB lps office hour.
jln2, mkn2 dan masak istimewa tuk dia.
rindu moment tu!
minggu ni bosan sbb sang suami x de ;(

2 comments:

  1. nanti anak sendiri masuk sekolah lagi pening melayan!

    ReplyDelete